nxnx__


+ Follow | Board | Credit/Tweet
MINE POST LINK
Credit/Tweet

Layout | Insp. n Help | Background
xoxoxoxoxo.
Best view by Google Chrome.

Hover Here for Magic.
Assalamualaikum. Hi. Selamat datang. Enjoy reading okey? Saya cinta Allah swt. Saya admire Jung Yong Hwa & Lee Min Ho yg setia. Saya peminat Aaron Aziz yg setia. Saya suka Syed Shamim.
★ Kawan.....
12 December 2012 | Leave a comment ? (0)


Assalamualaikum. Hi semua. Dah lama kita tak update blog kn? Em bukan busy sgt pun ekceli. Yelah kan tgh musim cuti sekolah so byk spend masa utk rehat, tidur dan makan. Hargai setiap detik masa cuti ni. Nanti dah kena bgn awal balik kan... Em cewdih lah. Oh ya, harini nk cerita psl kwn :)

Kawan.....

   Insan yg kita sgt perlukan selepas keluarga kita. Even, korg pun perlukan kwn kn? Everyone need
friends, dear. Kawan lah pendengar yg setia. Kawan lah tmpt utk kita mengadu. Kawan just like adik beradik. Kawan selalu buat kita ketawa. Kawan akan sediakan bahu bila kita perlukan. Kawan sedia utk dipeluk bila kita keseorangan. Sepanjang berkawan, mesti ada perselisihan fhm, tergurau kasar, terasa hati dan lain lain. Semua tu biasa. Jika kita kwn yg ikhlas, kita terima perangai dan sikap kawan kita yg lain. Kita tk perlu judge dorg. Kita hanya perlu jadi kwn yg ikhlas, baik dan menerima kekurangan kwn yg lain. 

Kawan..... jadi musuh?

   Kawan baik tak boleh jadi musuh? Eh salah tu. Musuh hanya utk org yg mmg berniat utk bermusuh dgn kita. Tanpa kita sedari, kwn sendiri pun boleh menjadi musuh kita. Mungkin kita tk sedar dgn siapa kita berkawan. Tanpa kita sedar, kwn yg kita sygi dan hargai benci kita. Mungkin mata kita dah buta disebabkan kebaikan terlampau seseorg tu. Disebalik kebaikan terlampau tu, mungkin ada kebencian.... Tiada siapa tahu. Kebencian yg kita sendiri tak tahu berpunca drpd apa. Bila kita dpt tahu kwn yg kita syg tu benci kita, kita jadi lost semacam. Sedih sesedihnya. Kita berkwn dgn ikhlas. Ni balasan nya. Kenapa? Mengapa? Kita sendiri tak fhm. Kita hanya mampu berdoa supaya kita dpt kawan yg ikhlas dan betul betul syg kita. Sentiasa ada bila kita perlukan. Waktu kita senang atau susah. Waktu ketawa atau waktu menangis.

Oh okey okey. Sampai sini jelah mampu kita taip. Sedih pulak bila fikir psl kawan..... Bertakung air mata kita. Emm okey lah. Have a nice day. Have a blast! Much loves, D. Assalamualaikum xoxo

← Newer Post
Older Post →